2010. augusztus 29., vasárnap

Egy hónap után

Sziasztok!

Elnézést a nagy szünetért! Eléggé beindult az élet, ugyanakkor nagy kirándulás nem volt, amiről írjak. Ezért volt ez a nagy csönd.

Fogalmam sincs hol kezdjem. Eléggé össze-vissza fogok írni, ezért bocs.

Ami nagy változás, hogy megérkezett minden diák Uppsalába. A folyosómon is minden szobába beköltözött már valaki, szóval nagy lett itt a nyüzsi. Egyrészről tökre jó, másrészről... Csináltak egy welcome vacsit. Azt gondolták, hogy amit a fagyasztóban találnak az az előző itt lakók ott hagyott kajája. Én meg nem címkéztem fel a sajátjaimat és nem voltam itt, mert valami buliban voltam. Lényeg a lényeg, megették minden kajámat, ami a fagyasztóban volt. Annyira nem nagy para, csak kellemetlen volt, amikor tökre jól elterveztem az ebédem és hát üres fagyasztó várt. :(
A folyosón kb. 16-an vagyunk. Megpróbálom felsorolni melyik nemzet képviselteti magát:
holland, francia, amerika, kanada, ausztrália, lengyel. (és persze magyar) Ezek biztos. A többi most nem ugrik be.
Jóarc mindenki. Van két fura tag. Egyik egy srác, aki teljesen antiszociális. Ezalatt nem csak azt értem, hogy csöndes /az nem lenne baj/, de egyáltalán nem tudja, hogy kéne viselkednie emberek között. Pl. beült az egyébként sem túl tágas konyha közepére, és a székétől alig lehetett mozogni. És nem kapcsolt, hogy útban van. Fura a srác.
A másik az amerikai csaj. Zöldre van festve a haja és ha esténként buliba megyünk, vagy valami ocsmány és erős piros, vagy ugyancsak zöld rúzst ken magára. Ugyanakkor eléggé félénk és csendes. Albertoékkal azon viccelődtünk, egyik éjjel rendez majd egy kis vérfürdőt :) Azóta zárom minden éjjel a szobámat :D
De mindent egybevéve nagyon jó kis társaság. Mindenki segítőkész, nyitott és barátságos.
Ez a társaság eléggé együtt szervezi a programjait. Ilyen szempontból 3-an, a svéd kurzusosok kilógunk a sorból, mert nekünk már kialakult egy baráti kör és inkább velük lógunk.

Ez a hét volt a regisztrációs hét, ezért csomó program volt. A felhőtlen szórakozásunkat viszont eléggé visszafogta a szerdai svéd hallásértés vizsga. Az elmúlt hetekben mindig volt valami jó program délutánonként, ezért a svéd tanulása egyre jobban háttérbe szorult. Ezért előreláthatólag eléggé kérdéses volt a vizsga sikeressége. De végiggondoltam mindent, hogy igazából nekem ez a tárgy egyáltalán nem szükséges (erasmus csak az órák látogatását írja elő, a sikeres vizsgát nem ), szóval ha bukom sincs semmi gond.
Ennek a tudatnak megfelelően csak annyit tanultam, hogy a lelkiismeretem nyugodtan hagyjon sörözni és bulizni. Aztán eljött a szerda. Nekünk 11-kor volt a vizsgánk, Michele-ék viszont már 9-kor megcsinálták. Egyik szünetben elmondta a vizsga nagy részét. Az eléggé megnyugtatott. :) És láss csodát, pontosan ugyanazt
a tesztet kaptuk. Mondjuk így is volt egy feladat, ami nagyon nehéz volt. Eredmény még nincs, de remélem meg lesz. Viszont holnap, azaz hétfőn lesz az írásbeli vizsga. Na az jóval nehezebb. Szóval sokat kéne rá tanulni. De ma is van csomó program, mint pl. bbq party, este buli... Szóval nehéz.

Hétfőn voltam a Földtudományi Tanszéken becsekkolni. Rajinde Saxena az erasmusos diákokért felelős emberke a karon. Hozzá mentem. Nagyon barátságos volt. Ha jól tudom Indiából származik.
Az épület nagyon modern, tetszik. Az aulában van egy nagy monitor, amin fel vannak tüntetve az épp aktuális órák, azok termei... Kapni fogok egy chipkártyát és csak azzal tudok majd bemenni az egyetemre. A nyomtatás ingyen van, csak a fénymásolásért kell majd fizetni. Holnap lesz az első órám., global hydrology., 10-12 között. Várom már, mert ez a nyelvtanulás nem épp a kedvencem.

Felírtam egy papírra címszavakban, hogy mit akarok írni a blogra de eltűnt. Remélem megtalálom és utólag ki tudom majd egészíteni a dolgokat.

Ja, megvettük a repjegyet Rigába. Szeptember 22-25.

5 megjegyzés: