2010. augusztus 19., csütörtök

Szakítás, olasz est és egy rühes olasz

Szia!

Az előző bejegyzésbe lefelejtettem megemlíteni, hogy mikor hazaértünk Alandról Uppsalába, pont egy oldtimer felvonulásba csöppentünk. Tele volt a város régi amcsi kocsikkal. Tökre hangulatos volt. Csomó ember volt kint az utcákon. Erről van pár kép a picasan.

Vasárnap volt az utolsó teljes napja Vincének Uppsalában. Sanyi kölcsönadta a bicóját Vincének és így ki tudtunk tekerni a közeli tóhoz. Itt minden tó minden tóval összeér kisebb-nagyobb folyamokon keresztül. Ezért nem tudom, hogy ennek a kis nyúlványnak van-e külön neve, vagy a nagy Mälaren-tóhoz tartozik-e. Na lényeg a lényeg, kb 7-8 km-t tekerünk oda.


Nagyobb térképre váltás


Aztán este mise és a jól megszokott esti séta a Fyris partján.

Hétfőn délelőtt Vince összepakolt, én meg suliban voltam. Aztán indulni kellett, mert Uppsalából a busza fél6-kor indult... volna. 4-re odamentünk a buszállomáshoz, hogy legyen időnk még inni egy kávét. Ott is tökre jót dumáltunk. Aztán negyed 6-ra odamentünk a buszállomásra, nehogy valami baj legyen.
Megláttuk a buszt, hogy közeledik. Egy erős balosban erősen alá is szedte a sofőr, de nem figyelt arra, hogy csuklós busz lévén a jobb hátsóját eléggé ki fogja dobni. Ez önmagában nem nagy baj, csakhogy épp ott parkolt egy kocsi. Szóval a busz bezúzta a parkoló kocsi oldalát. Hívtak rendőrt, de 40 perc alatt sem sikerült kiérnie. Ezért Vincének a következő busszal kellett mennie- ami 18:05-kor indult. De ezzel is simán elérte a repcsit. 
Szóval Vince elhagyott. Elég fura volt, mert már megszoktam, hogy sose vagyok egyedül. De estére már be is költözött a mellettem levő szobába egy olasz srác, Mattia. Jó fej, kedves, csak nekem túl aktív a srác. Állandóan beköszön, ha elmegy, vagy ha megjön. De azért nem panaszkodhatok. Már söröztünk is.

Kedden a nyelvórák után volt egy bemutató a svéd zenéről és táncról. 2-3 órás volt. Igazából nem volt túl extra, de Michele-vel és Albertoval minden együtt töltött perc óriási élmény. Az előadás alatt ránk is szóltak, mert túl hangosan ökörködtünk. :)
Este, 6 után Sanyival kitekertünk az uppsalai lidl-be. Pont a város túloldalán van. De muszáj volt kimenni, merthogy állítólag az az egyik legolcsóbb bolt itt Uppsalában. Csaptam egy nagy bevásárlást. Mindenből a legolcsóbbat, ami még ehető. A blokkot eltettem, majd szeretném itt közzétenni, hogy össze lehessen hasonlítani a magyar árakkal:
 6 db ásványvíz: 22,14 korona (665 Ft)
 akciós 0,33-as, 3,5%-os Staropramen 7,5 korona (225 Ft)
 fagyasztott rizses, tengeri herkentyűs, zöldséges rizs, 0,75 kg 30 korona (900 Ft)
 3 %-os tej 6,49 krona (195 Ft)
 fagyasztott halrúdacska, 18 db-os 10,2 korona (306 Ft, csak?)
 1,096 kg sajt 51,4 korona (1540 Ft)

Ezen kívül még vettem ezt-azt, de azt a blokk alapján nem tudom megnevezni. Na a lényeg, hogy összesen 291 koronát fizettem, 8700 Ft-ot. És ezzel nagyjából megvan szűk egy heti ebédem. Szóval megnyugodtam, annyira azért nem vészes itt a helyzet.

Tegnap, csütörtökön megint nem volt órán Alberto, de most tudtuk, hogy mi az oka. Kedden este két nagy buli is volt. Én egyikben sem voltam, de hallottam, hogy elég durva volt. Nem részletezem, mert nem lenne szalonképes :D És szegény Alberto ott volt. Viszont Michele sem volt suliban, ami azért lepett meg, mert ő nem volt buliban. Írt egy sms-t, hogy kórházban van. Kicsit beparáztam, mert az sms után nem tudtam elérni. Aztán kiderült, hogy csak viszketett a keze és azért ment el :) Valami rüh megcsípte, vagy ilyesmi. De szegényt eléggé legombolták, asszem gyógyszerekkel együtt több, mint 300 koronát fizetett.
Este meghívtak az olaszok. Nagyon finom vacsit csináltak. Volt előétel (paradicsomos kenyér, rántotta, valamilyen sajt) és persze pizza. Nagyon finom volt. Jó volt a hangulat, természetesen megint sokat hülyültünk. Bár Olaszországot még mindig nem kedvelem, a focijukat pedig utálom, azért egész jó arcok ezek az olaszok. Tetszik a mentalitásuk!
Tegnapig kb. ennyi történt velem.
Az őszi félévem szépen lassan betelik. Októberben megyek Liverpoolba, még szeptemberben Brüsszelbe és tervbe van véve még egy hajókirándulás is. Októberben pedig jön a Russói András, Anna és Laci (nővérem és barátja), novemberben Juli és decemberben a Zsiga-Bence-Tapír-Puli-Bálna ötös. Ez azért húzós lesz. Nemcsak a helyszűke miatt, én inkább az amúgy sem fapados szintet megütő kreténségük együttesétől tartok. Már látom, ahogy együtt bandukolunk a hajnali misékre :D

Mindenkinek minden jót! Darvas Marcinak sok-sok pihenést!!!

4 megjegyzés:

  1. Köszi! :) Na, akkor megnyugodtam, hogy nem fogsz éhenhalni...vagy ha mégis fenn forogna a veszélye, akkor menj át az olaszokhoz!

    VálaszTörlés
  2. Finnországba (Tamperébe) át sem mész? Pedig biztos örülnének neked arrafelé is... ;) Főleg, hogy ilyen olcsó a hajójegy...

    VálaszTörlés
  3. Zseniálisak a postcímeid, mester! :)

    VálaszTörlés