2010. augusztus 9., hétfő

Csütörtök óta

Üdv újra!

Csütörtök óta mi történt? Elég sok minden, ezért sem tudtam frissíteni a bejegyzéseket. Csütörtökön nagyon semmi. Nagyon fáradt voltam, ezért kb egész nap a szobámban pihentem /south park, Malcolm in the middle/. Este nagy nehezen találtam egy linket, ahol eléggé rossz minőségben, de meg tudtam nézni az ETO meccset. Nagy csata volt és hát a jobb nyert :)

Pénteken a nyelvórákról egyből rohantam a pályaudvarra Vinculiért. Délután sétáltunk egy jót.
Ja és Vince puszil mindenkit, Barbit és Helgát külön!!! :)
Nem a Vincéről jutott eszembe, de gyorsan leírom, mielőtt elfelejteném. Ezek a svédek eléggé undorítóak tudnak lenni. A fiatalok csomószor köpködnek az utcán. De nem csak a fiúk, hanem a lányok is. Szerintem gáz.
 Amikor hazaértünk, a lépcsőházban csomó bútort láttunk. Vince állította, hogy ki fogják őket dobni, ezért az egyik, hibátlan gurulós széket lenyúltuk. 
Szombaton volt az upplandi kirándulás. Sajnos Vince nem jöhetett velünk, mert csak erasmusosok mehettünk. Ezért ő bevonatozott Stockholmba és egy ottani haverjával csatangolt.
Megnéztük Carl Lynne házát. Ő dolgozta ki a kettős nevezéktant. (ezt csak azok kedvéért írom le, akik olyan tudatlanok lennének, mint amilyen én voltam) Ahhoz képest, hogy mekkora biológus volt, nem volt túl nagy szám a háza és a kertje. A  jobb oldali képen az idegenvezetőnk volt. Vicces fószer. Amikor beszélt, mindkét kezével kapálózik és becsukja a szemét. Végig rajta röhögtünk.

 Ezután mentünk a Skokloster nevű kastélyhoz. Ez Svédország legnagyobb kastélya. Érdekes volt, de eléggé túldimenzionálják. Nem szabadott fényképezni, az idegenvezetők be voltak öltözve korabeli öltözékbe és persze minden mondatukban benne volt, hogy ez az akármi a világon, de legalábbis az országban a legnagyobb, legöregebb és természetesen a legértékesebb. Pedig pl. Pannonhalma mögött elbújhatna ez a kis kéró :)
A sztori röviden annyi, hogy volt egy nemes góré (asszem Károly Guszti), aki először elcsábította az apjától a mostohaanyját, aztán hogy megmutassa mekkora legény a gáton, elkezdett építeni az apja kastélyánál (előtérben) egy jóval nagyobbat (háttérben). Mindent a legdrágább és legjobb minőségű cuccból akart megcsináltatni. És mivel a "sokat akart a szarka, de nem bírta a farka" mondás Skandináviában is él, nem tudta befejezni. Egy érdekesség: minden teremben van egy nagyon szép, fából épült kandalló, aminek csupán esztétikai funkciója volt. Minden ilyen remek mellett ott áll egy cserépkályha is, amit melegítésre is használtak. De a kettő stílusában nem is passzol egymáshoz. Szerintem kabaré, de ők tudják.
Ezután megnéztük Sigtuna városát. Itt koronáztak meg pár svéd királyt. Szép kis város, hangulatos.
A túra nagyjából ennyi volt.
Este volt egy kis party a Flogsta nevű kerületben. Kb. ez a diáknegyed. A buli egy 8 emeletes panel tetején volt. Van egy olyan szabály, hogyha valaki elkezd ordítani, akkor mindenkinek be kell kapcsolódnia. De nemcsak a buliban levőknek, hanem az egész diáknegyednek. Sajnos ezt a jelenséget nem videóztam le, de remélem lesz még rá lehetőségem. Nagyon vicces volt! A baj csak az, hogy én innen kb 3 km-re lakom, ezért sajnos sok mókából kimaradok. Na de majd iparkodok.

Vasárnap végre sikerült sokat aludni. Vasárnap aztán  hívott a Juli nagynénjének (Marika néni) az Uppsalában élő barátnője (Erzsébet néni), merthogy van egy kis hétvégi háza a közelben és zsebpénz fejében segíthetnék ott neki ezt-azt. Nagyon megörültem, mert szükségem van valamilyen plusz bevételre. Kocsival jött értünk. Vincét kiraktuk egy közeli kastélynál, én meg mentem dolgozni. Nem volt veszélyes; tuját kellett kivágnom, ereszt takarítani, meg tetőcserepet tisztítani. És valószínű lesz még ilyen alkalom. Erzsébet néni egyébként nagyon aranyos. Sokat mesél (pl. egyszer leszállíttatott egy repülőt, hollywoodi filmekbe illő nyomozási sztorját), nem hagy unatkozni :)
Este Vincével elmentünk misére, aztán sétáltunk egyet és megnéztük az In Bruge-t.

Nagyjából ennyi. Képeket töltök még fel a picasa-ra, ott tudtok még nézelődni!
Legjobbakat!
Ja és nagymama, így utólag is BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése